TACS Overheid (www.tacs-overheid.nl) is onderdeel van de TACS Informatisering (groep) BV (www.tacs.nl) en heeft de laatste 6 jaar reeds vele kandidaten (80 +) voor het hogere segment bij de Overheid geplaatst. Voor onze vaste opdrachtgever voor deze Overheid, waar wij reeds vele kandidaten (27 +) hebben geplaatst, zoeken wij voor het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EKZ) een Projectleider voor de ontwikkeling dynamische platform informatiehuishouding, het Programma Transparantie in Informatie. Wij zoeken MET SPOED een hands-on organisator en verbinder voor het implementeren van het dynamisch platform, echter geen ICT-manager of een Onderwijskundige.
Functienaam : Projectleider ontwikkeling platform bij EZK (M / V / X)
Werklocatie : Bezuidenhoutseweg 73, 2594 AC, Den Haag en THUIS
Uren per week : minimaal 32 uur, 36 uur gewenst (4 x 8 uur is bespreekbaar)
Hybride werken: gemiddeld wordt er bij EZK 2 a 3 dagen vanuit huis gewerkt. Directie EZK bepaalt in onderling overleg met de kandidaat wanneer er thuis gewerkt kan worden. Elk overleg is in principe hybride (online) te volgen. Daarvoor wordt er gebruik gemaakt van Microsoft Teams, waarmee gemakkelijk met meerdere collega's tegelijk kan worden gesproken
Geplande start : 12 juni (eerst 3 weken parttime is evt bespreekbaar)
! gaarne ZSM jouw reactie. zie snelle afronding selectieperiode !
Duur : Eerste contract tot eind 2023 (optie op verlengingen is groot !)
Het max. uurtarief bedraagt 100,-- Euro per uur voor een ZPP’er, incl. alle kosten, excl. btw.
Vanwege de relatieve haast van onze opdrachtgever met de afronding van deze selectie nog in weeknr. 20, ontvangen wij gaarne ZSM jouw CV, uiterlijk voor maandag 15 mei 10.00 uur.
Note 1 : Intakegesprekken zullen plaatsvinden in weeknr.21 of via beeldbellen met minimaal 2 gesprekpartners of direct fysiek op locatie in Den Haag. Gelieve hier rekening mee te houden.
Note 2 : EZKhanteert “bring your own device”. Dit houdt in dat de kandidaat zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet hebben voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Note 3 : EZK zal om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vragen, met de screeningspunten 11,12, en 13
ORGANISATIE:
Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EKZ) staat voor een duurzaam, ondernemend Nederland. We zetten ons in voor een uitstekend ondernemersklimaat en een sterke internationale concurrentiepositie. Door de juiste randvoorwaarden te creëren en door ondernemers de ruimte te geven om te vernieuwen en te groeien. Door samenwerking te stimuleren tussen onderzoekers en ondernemers. Zo bouwen we onze topposities in landbouw, industrie, diensten en energie verder uit en investeren we in een krachtig en duurzaam Nederland.
Opdracht omschrijving :
Binnen EKZ zijn de thema’s informatiehuishouding en openbaarmaking volop in ontwikkeling, waarbij veel directies en stakeholders zijn betrokken. De afstemming met al deze stakeholders en het samenbrengen van de verschillende belangen en behoeften maken een belangrijk onderdeel uit van deze opdracht. Er is daarom een hoge mate van politiek-bestuurlijke sensitiviteit nodig vanuit de projectleider. De rol vraagt qua stakeholdermanagement een strategisch perspectief, maar is verder ook echt tactisch gericht op de uitvoering en het concreet leveren van resultaat. We zijn expliciet niet op zoek naar een ICT-manager of een Onderwijskundige ! Affiniteit met openbaarmaking en informatiehuishouding is handig, maar geen vereiste. Focus ligt op het opzetten en uitvoeren op projectmatige wijze.
Project omschrijving :
Vanuit het Programma Transparantie in Informatiezijn we op zoek naar een hands-on organisator en verbinder voor het implementeren van het dynamisch platform voor informatiehuishouding, openbaarmaking en transparantie. Het platform is in eerste instantie een offline structuur/vorm waar mensen elkaar fysiek ontmoeten en de plek waar inhoud, samenwerking, opleiding en kennisdeling samenkomt. Het is dus geen digitaal platform, maar kan mogelijkerwijs wel later uitgroeien tot een digitale plek/community.
Onderdelen van het platform zijn:
- Het organiseren van een gezamenlijk inwerkprogramma en goed inwerkmateriaal voor nieuwe collega’s.
- Communicatie over nieuwe ontwikkelingen, instructies, handleidingen op het gebied van informatiehuishouding, openbaarmaking en transparantie. Dit staat in relatie met de informatie die reeds wordt aangeboden op het Rijksportaal.
- Het organiseren van trainingen, workshops en kennisontwikkeling van medewerkers en daarmee ontwikkeling en informatiepeil van de organisatie op I-gebied en openbaarheid.
- Het mogelijk maken van uitwisseling van de extra capaciteit binnen en tussen de DG’s om de capaciteit in te zetten waar (het hoogst) nodig.
- Het invulling geven aan een liaisonfunctie/ambassadeurschap voor het halen en brengen van nieuwe informatie, ontwikkelingen en instructies, die de medewerkers binnen de DG’s en directies verder agenderen, verspreiden en laten landen.
- Het uitwisselen van kennis en ervaring tussen de nieuwe en bestaande medewerkers. Dit gaat om medewerkers in dezelfde rollen, maar ook tussen medewerkers met andere rollen, vanuit hetzelfde domein. Hierbij wordt ook een link gelegd met collega’s die actief zijn op informatiebeveiliging, data, etc.
- Het monitoren van kansen en knelpunten in de werkzaamheden om het werk rondom informatiehuishouding, Woo en Openbaarmaking steeds beter te organiseren.
Functie omschrijving :
De kaders en en uitgangspunten zijn al grotendeels geformuleerd. Wij zijn op zoek naar een projectleider die dit projectmatig zal gaan oppakken en het platform duurzaam gaat opbouwen en inbedden in de organisatie. Kandidaat gaat in samenwerking met de programma secretaris voor facilitaire vraagstukken, alle operationele en uitvoerende taken die bij onderstaande werkzaamheden uitvoeren.
Taken & verantwoordelijkheden :
- 2 of 3 scenario’s/concepten voor de vorm, structuur en doelgroep benadering van het platform.
- Een Plan van Aanpak en planning voor uitrol van het platform t/m april 2024.
- Het bespreken en accorderen van het Plan van Aanpak door de Stuurgroep Transparantie in Informatie (voor de zomer 2023).
- De ontwikkeling, uitvoering en borging van platform in de organisatie.
- Organisatie van eerste activiteiten, parallel aan de ontwikkeling van het platform, bestaande uit: het inwerkprogramma (voor een deel van de nieuwe medewerkers) en minimaal acht bijeenkomsten in de periode van een jaar. (doelgroepen en activiteiten worden afgestemd met het Programma Transparantie in Informatie)
- Planning op hoofdlijnen voor de volgende zes maanden (april 2024 t/m september 2024) aan bijeenkomsten en activiteiten.
- Eerste evaluatie onder gebruikers en stakeholders van het eerste jaar.
- Advies voor verdere ontwikkeling en verbetering van het platform.
Harde functie eisen en wensen
Vereiste competenties / persoonlijke vaardigheden
- Politiek-bestuurlijke organisatiesensitiviteit
- Uitstekende verbale en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
- Organisatorisch talent
- Werkt gestructureerd
- Proactieve en zelfstandig doener en denker
- Organisatiekracht
- Stressbestendig & flexibel
- Pragmatische werkwijze
Deze hierboven genoemde competenties moeten zo veel mogelijk aanwezig zijn en worden getoetst tijdens het evt intakegesprek
Functie Eisen :
- Kandidaat heeft een WO denk- en werkniveau. Een afgeronde WO opleiding of een afgeronde HBO opleiding met minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bovengenoemde soort werkzaamheden. EIS !
- Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met werken in programma’s en grote projecten. EIS !
- Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met project- en programmamanagement. EIS !
- Kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van leren en ontwikkelen. EIS !
- Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen een politiek-bestuurlijke omgeving, zoals rijksoverheid, mede-overheden (gemeente, provincie, waterschap, ZBO) en/of Tweede Kamer. (Politiek-bestuurlijke organisatiesensitiviteit) EIS !
Functie Wensen :
- De mate waarin kandidaat werkervaring heeft binnen een politiek-bestuurlijke omgeving, zoals rijksoverheid, mede-overheden (gemeente, provincie, waterschap, ZBO) en/of Tweede Kamer. (Politiek-bestuurlijke organisatiesensitiviteit)
- De mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in motivatie en/of CV).
- De mate waarin kandidaat kan coördineren, plannen en organiseren met maatschappelijke vraagstukken
- De mate waarin kandidaat ervaring en/of affiniteit heeft met het ministerie EKZ
Het CV dient opgesteld te zijn in de Nederlandse taal.
Geef in jouw motivatie aan waarom je denkt hiervoor de juiste kandidaat te kunnen zijn en welke functie wensen aanwezig zijn.
! Het missen van een functie eis is knock out !
Soort dienstverband: Fulltime, Freelance / zzp
Salaris: Tot €95,00 per uur
Rooster:
- Dagdienst
Sollicitatievragen:
- - Kandidaat heeft een WO denk- en werkniveau. Een afgeronde WO opleiding of een afgeronde HBO opleiding met minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bovengenoemde soort werkzaamheden. EIS !
- - Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met werken in programma’s en grote projecten. EIS !
- - Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met project- en programmamanagement. EIS !
- - Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen een politiek-bestuurlijke omgeving, zoals rijksoverheid, mede-overheden (gemeente, provincie, waterschap, ZBO) en/of Tweede Kamer. (Politiek-bestuurlijke organisatiesensitiviteit) EIS !
- - Kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van leren en ontwikkelen. EIS !
Opleiding:
- HBO (Vereist)
Werklocatie: Hybride werken in 2594 AC Den Haag
Deadline sollicitaties: 15-05-2023
Verwachte startdatum: 12-06-2023